Sunday, May 27, 2007

Rolul perturbator/(in)formativ al NTCI


A devenit un lucru banal să spui că am intrat deja în societatea informaţiei. Noile Tehnologii de Comunicare şi Informare (NTCI), în care Internetul devine un punct de referinţă, sunt prezente în toate domeniile de activitate ale omului contemporan: petrecerea timpului liber, cercetarea ştiinţifică, si absolut tot ceea ce ţine de internet şi care te poate sustrage din rutina zilnică într-un mod cât mai util dar şi plăcut in acelaşi timp.
Evolutia fara precedent a tehnologiilor informatiei si a telecomunicatiilor, la nivel national si international au condus la transformarea în realitate a conceptului de “biblioteca deschisa”, determinând în mod evident schimbari în învatamânt, schimbari în modul de abordare a serviciilor oferite de biblioteca, schimbari în politicile practicate de biblioteca (largirea categoriilor de utilizatori care au acces la biblioteca, diversificarea serviciilor, reorientarea spre noi surse de informare, introducerea unor noi instrumente de lucru si de acces la resurse etc), schimbari în modul de percepere a importantei informatiei.
Noile tehnologii de informare si comunicare (NTIC) ocupa un loc tot mai important în societate, astfel încât s-a pus problema integrarii lor si în învatamânt. În prezent, majoritatea scolilor, universitatilor si centrelor de formare dispun de calculatoare, atât pentru nevoile de ordin administrativ cât si pentru activitatea didactica propriu-zisa. NTIC propun noi posibilitati de învatare si de formare, permitând, prin convertirea continutului cultural din întreaga lume într-o forma digitala, accesul nelimitat la cultura.
Corespondenta electronica, videoconferintele, grupurile de discutii, blogul sunt doar câteva dintre mijloacele de comunicare oferite de Internet care permit elevului/adolescentului sa iasa din cadrul traditional al salii de clasa pentru a se deschide spre lume. Desi virtuala, aceasta fereastra spre lume permite elevilor sa cunoasca valorile culturii universale.

No comments: